Podstawowe dane:
Tytuł: If/Then
Twórca: Lubelski Teatr Tańca
Choreografia: Joseph W. Alter
Reżyseria/dramaturgia: Joseph W. Alter
Wykonanie: Ryszard Kalinowski, Mikołaj Karczewski, Daniela Komędera–Miśkiewicz, Beata Mysiak, Anna Żak. W procesie tworzenia wziął udział Wojciech Kaproń
Produkcja: Anna Kalita, Konrad Kurowski
Premiera: 12.11.2019
Czas trwania: 52 minuty
Opis spektaklu:
Ten spektakl oparty jest na założeniu, że wszystkie istniejące rzeczy i zjawiska pozostają ze sobą we wzajemnej relacji. Dzięki temu zachowują stan „uważności”, będąc w gotowości do działania względem powstających zależności.
Tancerze „If/Then” wiedzą „co” nastąpi w spektaklu, jednak poszczególne elementy tej układanki pozostają dla nich do odkrycia w trakcie jego trwania. Aby dokonać tego odkrycia, tancerze muszą stale zadawać sobie pytanie: „jak to co się wydarza wpływa na mnie oraz jak ja wpływam na to co się wydarza”. Od ich uważności uzależnione jest to co zobaczy widz (oraz to czego nie zobaczy).
Ten spektakl jest próbą wytworzenia uważności w sytuacji niepewności. Ten spektakl to gra w której tancerze muszą podejmować decyzje w oparciu o konkretne zasady nie mogąc być pewnym rezultatu.
Uwagi:
-
Pełne dane spektaklu:
"If/Then"
Lubelski Teatr Tańca
Koncept: Joseph W. Alter
Choreografia: Joseph W. Alter
Reżyseria: Joseph W. Alter
Wykonanie: Ryszard Kalinowski, Mikołaj Karczewski, Daniela Komędera–Miśkiewicz, Beata Mysiak, Anna Żak. W procesie tworzenia wziął udział Wojciech Kaproń
Muzyka: Aleksander Kościów
Produkcja i realizacja dźwięku: Igor Szulc
Projekt oświetlenia: Craig Wolf
Realizacja oświetlenia: Grzegorz Polak, Paweł Witek
Produkcja: Anna Kalita, Konrad Kurowski / Centrum Kultury w Lublinie, Lubelski Teatr Tańca
Wsparcie produkcyjne: San Diego State University
Premiera: 12.11.2019
Czas trwania: 52 minuty
Opracowano na podstawie materiałów promocyjnych/materiałów organizatora.
Tytuł: If/Then
Twórca: Lubelski Teatr Tańca
Choreografia: Joseph W. Alter
Reżyseria/dramaturgia: Joseph W. Alter
Wykonanie: Ryszard Kalinowski, Mikołaj Karczewski, Daniela Komędera–Miśkiewicz, Beata Mysiak, Anna Żak. W procesie tworzenia wziął udział Wojciech Kaproń
Produkcja: Anna Kalita, Konrad Kurowski
Premiera: 12.11.2019
Czas trwania: 52 minuty
Opis spektaklu:
Ten spektakl oparty jest na założeniu, że wszystkie istniejące rzeczy i zjawiska pozostają ze sobą we wzajemnej relacji. Dzięki temu zachowują stan „uważności”, będąc w gotowości do działania względem powstających zależności.
Tancerze „If/Then” wiedzą „co” nastąpi w spektaklu, jednak poszczególne elementy tej układanki pozostają dla nich do odkrycia w trakcie jego trwania. Aby dokonać tego odkrycia, tancerze muszą stale zadawać sobie pytanie: „jak to co się wydarza wpływa na mnie oraz jak ja wpływam na to co się wydarza”. Od ich uważności uzależnione jest to co zobaczy widz (oraz to czego nie zobaczy).
Ten spektakl jest próbą wytworzenia uważności w sytuacji niepewności. Ten spektakl to gra w której tancerze muszą podejmować decyzje w oparciu o konkretne zasady nie mogąc być pewnym rezultatu.
Uwagi:
-
Pełne dane spektaklu:
"If/Then"
Lubelski Teatr Tańca
Koncept: Joseph W. Alter
Choreografia: Joseph W. Alter
Reżyseria: Joseph W. Alter
Wykonanie: Ryszard Kalinowski, Mikołaj Karczewski, Daniela Komędera–Miśkiewicz, Beata Mysiak, Anna Żak. W procesie tworzenia wziął udział Wojciech Kaproń
Muzyka: Aleksander Kościów
Produkcja i realizacja dźwięku: Igor Szulc
Projekt oświetlenia: Craig Wolf
Realizacja oświetlenia: Grzegorz Polak, Paweł Witek
Produkcja: Anna Kalita, Konrad Kurowski / Centrum Kultury w Lublinie, Lubelski Teatr Tańca
Wsparcie produkcyjne: San Diego State University
Premiera: 12.11.2019
Czas trwania: 52 minuty
Opracowano na podstawie materiałów promocyjnych/materiałów organizatora.
Dowiedz się więcej
10.12.2021
Recenzja "W trybie formalnym"
Joe Alter, niegdyś niezwykle popularny w Polsce amerykański tancerz i choreograf, zrealizował na zespół Lubelskiego Teatru Tańca spektakl „If/Then”. Alter zafascynowany związkami technologii cyfrowych z praktyką taneczną, prowadzący badania ludzką kondycją poprzez ruch oraz struktury choreograficzne stworzył spektakl niezwykle formalny, przypominający eksperymentalne prace performatywne z lat 70. czy 80.
Czytaj cała recenzję: W trybie formalnym
Czytaj cała recenzję: W trybie formalnym