Flesz taneczny - podsumowania najciekawszych wydarzeń (2022)

Performatywno-wizualne wizje naszego świata

Najważniejszym wydarzeniem tanecznym września był spektakl „Dökk” włoskiego interdyscyplinarnego studia sztuki fuse*, który został pokazany w ramach 26. Międzynarodowego Festiwalu Sztuk Performatywnych „Rozdroże” 2022. „Dökk” jako dzieło doskonałe, głęboko przemyślane, dopracowane we wszystkich szczegółach i fantastycznie wykonane przyćmiło absolutnie wszystko, co się działo w Warszawie. Pisze Sandra Wilk ze Strony Tańca. 


Cały artykuł jest dostępny w Magazynie na portalu E-teatr.pl.

Czytaj: Flesz taneczny (wrzesień 2022)

Miesiąc pod znakiem eksperymentów

Fundacja Scena Współczesna, która kończyła prezentacje z 18. edycji Międzynarodowego Festiwalu Tańca Zawirowania, nie miała w sierpniu specjalnej konkurencji. Większość warszawskich organizatorów zdecydowała się na urlop od tańca i nie organizowała w tym okresie pokazów. W tym nieco luźniejszym okresie można było dzięki temu spokojnie skupić się na obserwacji nowych rozwiązań stosowanych w choreografii. Pisze Sandra Wilk ze Strony Tańca. 


Cały artykuł jest dostępny w Magazynie na portalu E-teatr.pl.

Czytaj: Flesz taneczny (sierpień 2022)

Wakacje z premierami i improwizacją

Taneczny lipiec w Warszawie upłynął pod hasłem improwizacji kontaktowej, pokazów ukraińskich i spektakli eksperymentalnych. Mieliśmy nawet kilka premier, tak więc wakacje wakacjami, a artyści nie ustają w działaniach. Pisze Sandra Wilk ze Strony Tańca. 


Cały artykuł jest dostępny w Magazynie na portalu E-teatr.pl.

Czytaj: Flesz taneczny (lipiec 2022)

Afrykańskie upały, polskie premiery, międzynarodowy festiwal

Iście afrykańskie upały z temperaturami sięgającymi 38 st. w cieniu nie przeszkodziły warszawskim widzom w celebrowaniu tanecznych wydarzeń czerwca. Publiczność dopisywała zarówno na spektaklach plenerowych jak i tych w zamkniętych salach. A działo się wiele. Pisze Sandra Wilk ze Strony Tańca. 


Cały artykuł jest dostępny w Magazynie na portalu E-teatr.pl.

Czytaj: Flesz taneczny (czerwiec 2022)

Interakcja, historia, filozofia

To był świetny miesiąc dla warszawskiej sceny tańca. Maj 2022 roku obfitował w dobrze przygotowane i silne znaczeniowo spektakle, a wisienką na torcie były dwie prezentacje w ramach Polskiej Sieci Tańca, czyli „manRay. Barbarzyńca” Sopockiego Teatru Tańca i „GEMINI tryptyk” Teatru Rozbark. Pisze Sandra Wilk ze Strony Tańca.


Cały artykuł jest dostępny w Magazynie na portalu E-teatr.pl.

Czytaj: Flesz taneczny (maj 2022)

W świątecznym nastroju

Kwiecień zawsze jest ważny dla środowiska tanecznego, bo to właśnie w tym miesiącu obchodzi się Międzynarodowy Dzień Tańca. W Warszawie nastąpił z tej okazji istny wysyp wydarzeń (i to nie tylko 29 kwietnia) – było butoh, spektakle performatywno-badawcze, spotkania, warsztaty i rzecz jasna pokazy czysto taneczne. Wszystko to złożyło się na swoistą wizytówkę różnorodności sztuki ruchu. Pisze Sandra Wilk ze Strony Tańca.


Cały artykuł jest dostępny w Magazynie na portalu E-teatr.pl.

Czytaj: Flesz taneczny (kwiecień 2022)

Emocje w cieniu dramatów

W marcu na warszawskiej scenie tanecznej zobaczyliśmy niemal same przeboje, a seria prezentacji spektakli, mogących zachwycić publiczność w każdym teatrze, także dramatycznym, zakończyła się dwoma pokazami emocjonującej pracy „Policzalni” Teatru Rozbark i Teatru Tańca Zawirowania. Ponadto środowisko nie pozostało obojętne wobec wojny w Ukrainie, czego dowodem są liczne działania pomocowe. Pisze Sandra Wilk ze Strony Tańca. 


Cały artykuł jest dostępny w Magazynie na portalu E-teatr.pl.

Czytaj: Flesz taneczny (marzec 2022)

Kruchość człowieka i teatralne wydarzenia zdominowane przez wojnę

Spektakle dedykowane Ukrainie, zbiórki i pomoc dla uchodźców – warszawski taniec współczesny nie jest obojętny wobec wojny, mimo że luty to jeden z najcięższych okresów  dla kultury. Pisze Sandra Wilk ze Strony Tańca. 

Cały artykuł jest dostępny w Magazynie na portalu E-teatr.pl.

Czytaj: Flesz taneczny (luty 2022)

Od tańca rzeźby po politykę performance

Przełom 2021 i 2022 roku na warszawskiej scenie tańca współczesnego przyniósł widzom kilka wyjątkowych wydarzeń, to dwie ciekawe premiery inspirowane dziełami innych artystów – Katarzyny Kobro i Stanisława Lema – czy pierwszy numer nowego cyfrowego magazynu poświęconego polityce w performance. Nie możemy więc, jak zazwyczaj, mówić o „martwym” okresie artystycznym, w którym teatry jedynie podsumowują swoją działalność i rozliczają swoje granty. Pisze Sandra Wilk ze Strony Tańca.

Cały artykuł jest dostępny w Magazynie na portalu E-teatr.pl.

Czytaj: Flesz taneczny (styczeń 2022)