Recenzje

Ostatni w życiu stół

Recenzja spektaklu: Humani corporis fabrica – słuchowisko choreograficzne, choreografia: Jacek Przybyłowicz, taniec: Ryszard Kalinowski, Grzegorz Pańtak, głos: Andrzej Chyra, tekst i wsparcie dramaturgiczne: Joanna Szymajda, muzyka: Adam Walicki (20. Międzynarodowy Festiwal Sztuki Tańca i Performansu, STUDIO teatrgaleria, 02.10.2021)

Humani corporis fabrica - Jacek Przybyłowicz, foto: WILK

Eurytmia na nowo

Recenzja spektaklu: Le jeu de massacre – Ramona Nagabczyńska i Barbara Kinga Majewska, choreografia: Ramona Nagabczyńska, muzyka: Barbara Kinga Majewska, koncepcja i wykonanie: Ramona Nagabczyńska, Barbara Kinga Majewska, organizator: STUDIO teatrgaleria we współpracy z Goethe Institut (Pałac Kultury i Nauki, sala Skłodowskiej, 02.10.2021)

Eurytmia na nowo

Liczy się całe życie

Sandra Wilk, Strona Tańca. Recenzja spektaklu: Policzalni - Bytomski Teatr Tańca i Ruchu Rozbark i Teatr Tańca Zawirowania, choreografia i reżyseria: Anna Piotrowska, wykonanie: Joanna Brodniak, Kamil Bończyk, Stanisław Bulder, Ewa Noras, Alexey Torgunakov, Katarzyna Zioło (Centrum Teatru i Tańca w Warszawie, warszawska premiera: 30.09.2021)

Policzalni, Teatr Rozbark i Teatr Tańca Zawirowania, foto: WILK

Policzeni, odczłowieczeni

Elżbieta Bisch, Strona Tańca. Recenzja spektaklu: Policzalni - Bytomski Teatr Tańca i Ruchu Rozbark i Teatr Tańca Zawirowania, choreografia i reżyseria: Anna Piotrowska, wykonanie: Joanna Brodniak, Kamil Bończyk, Stanisław Bulder, Ewa Noras, Alexey Torgunakov, Katarzyna Zioło (Centrum Teatru i Tańca w Warszawie, warszawska premiera: 30.09.2021)

Policzeni, odczłowieczeni

Życie ze wstydem

„Blush” Michał Adam Góral, pomysł i choreografia: Michał Adam Góral, współpraca dramaturgiczna: Emilia Szufler, wykonanie: Anna Banasik, Wojciech Dolatowski, Michał Adam Góral, Karolina Graca (25. Międzynarodowy Festiwal Sztuk Performatywnych Rozdroże 2021, Centrum Sztuki Współczesnej – Zamek Ujazdowski, prapremiera: 28.09.2021)

Blush - Michał Adam Góral, foto: WILK

Queer w drodze

Sandra Wilk, Strona Tańca. Recenzja spektaklu: Panta Rhei - Agata Grabowska, Katarzyna Szugajew, koncepcja: Agata Grabowska, wykonanie: Agata Grabowska, Katarzyna Szugajew (Centrum Teatru i Tańca w Warszawie, premiera: 26.09.2021)

Panta rhei - Agata Grabowska i Katarzyna Szugajew, foto: WILK

Co płynie z kartki?

Elżbieta Bisch, Strona Tańca. Recenzja spektaklu: Panta Rhei - Agata Grabowska, Katarzyna Szugajew, koncepcja: Agata Grabowska, wykonanie: Agata Grabowska, Katarzyna Szugajew (Centrum Teatru i Tańca w Warszawie, premiera: 26.09.2021)

Co płynie z kartki?

Spotkanie intymne

Relacja z wieczoru: Portrety choreograficzne, gość: Paulina Święcańska, artyści zaproszeni na wieczór: Hanna Jurczak, Joanna Sierdzan-Wenecka, Michał Adam Góral, Marek Klajda, Krzysztof Sztyliński oraz młodzież z Teatru Rękawiczka w Garwolinie (Mazowiecki Instytut Kultury, 23.09.2021)

Portrety choreograficzne (Paulina Święcańska), foto: WILK

Wielkie dzieło upchnięte w czarnym pudełku

Recenzja spektaklu: Vacuum - Compagnie Philippe Saire (Szwajcaria), pomysł i choreografia: Philippe Saire, współtwórcy choreografii: Philippe Chasson, Pep Garrigues, tancerze: Gyulla Cseperes i Lazare Huet (25. Międzynarodowy Festiwal Sztuk Performatywnych Rozdroże 2021, Centrum Sztuki Współczesnej – Zamek Ujazdowski, 21.09.2021)

Wielkie dzieło upchnięte w czarnym pudełku

Misja niemożliwa

Sandra Wilk, Strona Tańca. Recenzja spektaklu: Polonautki, czyli Pierwsza Polska Kobieca Misja Kosmiczna, choreografia i dramaturgia: Aleksandra Kostrzewa, choreografia i wykonanie: Olga Briks i Ewa Noras, premiera: 11.09.2021 (Centrum Teatru i Tańca w Warszawie, 11.09.2021)

Polonautki, foto: WILK

Polonautki w polskim ładzie

Elżbieta Bisch, Strona Tańca. Recenzja spektaklu: Polonautki, czyli Pierwsza Polska Kobieca Misja Kosmiczna, choreografia i dramaturgia: Aleksandra Kostrzewa, choreografia i wykonanie: Olga Briks i Ewa Noras, premiera: 11.09.2021 (Centrum Teatru i Tańca w Warszawie, 11.09.2021)

Polonautki w polskim ładzie

Miłość zwycięża wszystko

Sandra Wilk, recenzja spektaklu: Real Love - Teatr Tańca Zawirowania, choreografia: Daniel Abreu, tańczą: Ilona Gumowska, Karolina Kroczak (za Elwirę Piorun), Izabela Prokopek (Centrum Teatru i Tańca w Warszawie, 04.08.2021)

Miłość zwycięża wszystko

Symbolika kontra ruch

Elzbieta Bisch, recenzja spektaklu: Real Love - Teatr Tańca Zawirowania, choreografia: Daniel Abreu, tańczą: Ilona Gumowska, Karolina Kroczak (za Elwirę Piorun), Izabela Prokopek (Centrum Teatru i Tańca w Warszawie, 04.08.2021)

Symbolika kontra ruch

Kulturowa rewolucja w pigułce

Recenzja spektaklu: Części ciała - Ramona Nagabczyńska, choreografia i wykonanie: Ramona Nagabczyńska, współpraca dramaturgiczna: Mateusz Szymanówka i Agata Siniarska (Centrum Teatru i Tańca w Warszawie, 01.08.2021)

Części ciała - Ramona Nagabczyńska, foto: WILK

Romans po męsku

Recenzja spektaklu: Bromance - Michał Przybyła i Dominik Więcek, reżyseria, choreografia i wykonanie: Michał Przybyła i Dominik Więcek, opieka dramaturgiczna: Anna Królica (Centrum Teatru i Tańca w Warszawie, 24.07.2021)

"Bromance" Michał Przybyła i Dominik Więcek, foto: WILK

Pomiędzy falami pandemii

Recenzja spektaklu: Partytury codzienności - Ilona Trybuła, koncepcja i choreografia: Ilona Trybuła, choreografia na żywo, wykonanie: Aleksandra Bożek-Muszyńska, Agata Jędrzejczak, Paweł Grala, Oscar Mafa (Centrum Teatru i Tańca w Warszawie, 23.07.2021)

Partytury codzienności, Ilona Trybuła, foto: wILK

Krzyki, piszczenie i kwilenie

Recenzja spektaklu: Lagma - Dana Chmielewska, Alicja Czyczel, Marta Szypulska, Aleksandra Gryka (sound design), projekt rezydencyjny "Start Up - Scena dla młodych" (Centrum Teatru i Tańca w Warszawie, 18.07.2021)

Lagma, foto: WILK

Kult młodości

Recenzja spektaklu: Tanzanweisungen (it won't be like this forever) - Moritz Ostruschnjak (Niemcy), choreografia: Moritz Ostruschnjak, taniec: Daniel Conant (Centrum Teatru i Tańca w Warszawie, 10.07.2021)

Kult młodości

Bezpieczne schronienie

Recenzja spektakli: Body Monologue - choreografia Anastasia Valsamaki, wykonanie Gavriela Antonopoulou (Grecja) i Lullaby for the Restless - Aleksandra Krajewska (Centrum Teatru i Tańca w Warszawie, 09.07.2021)

Bezpieczne schronienie

Ludzie osamotnieni

Recenzja projektu: Centralna Scena Tańca, edycja 2: Izolacja; spektakle: La la la la la - Magdalena Widłak; untold manifesto - Joanna Brodniak; Nic dwa razy - Katarzyna Zakrzewska i Agata Urbaniak; Device - Marcin Motyl; Nie przepraszaj - Claire Saintard i Marek Klajda (MIK, 24.06.2021)

"Nie przepraszaj" Claire Saintard i Marek Klajda, foto: WILK

Taneczne kadrowanie

Recenzja spektaklu: Fotografie ze Śródmieścia, Akademiia Tańca Zawirowania, chor. Elwira Piorun, wyk. Amanda Nabiałczyk, Ewelina Chaberska, Krzysztof Łuczak, Małgorzata Nowak, Marine Hovhannisyan, Julia Sadowska, Marzena Cabajewska, Zofia Opławska (Akademia Tańca Zawirowania, premiera: 03.06.2021)

"Fotografie ze Śródmieścia" Akademia Tańca Zawirowania, foto: WILK

Cyfrowe śmietnisko

Recenzja spektaklu "KolażXX" Łukasz Wójcicki, choreografia i wykonanie: Łukasz Wójcicki, wizualizacje i dźwięk: Adrien Cognac (Centrum Teatru i Tańca w Warszawie, premiera online: 02.05.2021)

Cyfrowe śmietnisko

Tropik w pigułce

Recenzja spektaklu „Afrykańskie Baśnie” Akademia Tańca Zawirowania, reżyseria i choreografia: Marta Kosieradzka (Centrum Teatru i Tańca w Warszawie, premiera online: 01.05.2021)

Tropik w pigułce

Tęczowy dom

Recenzja spektaklu „Dance Mom” Wojciech Grudziński, choreografia: Wojciech Grudziński, taniec: Ewa Dziarnowska, Ewa Grudzińska, Wojciech Grudziński, Michał Sławecki (Nowy Teatr, premiera online: 24.04.2021)

Tęczowy dom

S-O-S. Głupi pies

Recenzja spektaklu "Tisza be-Aw" Teatr 21, koncepcja: Jakub Drzewiecki, Agata Skwarczyńska, Justyna Sobczyk, ruch: Justyna Wielgus, premiera: 13.07.2015, pokaz online: 26-28.03.2021 (YouTube - Dni kultury)

S-O-S. Głupi pies

Układ zamknięty

Sandra Wilk, Strona Tańca. Recenzja premiery spektaklu „Prawie JesTeam” Project for YOU (grupa projektowa Akademii Tańca Zawirowania), choreografia: Stefano Silvino (Garnizon Sztuki)

Układ zamknięty

Piorun

Sandra Wilk, Strona Tańca. Recenzja spektaklu: "Tańcząc Boską Komedię" Elwira Piorun (16. Międzynarodowy Festiwal Tańca Zawirowania 2020)

Tańcząc Boską Komedię, foto: WILK

Zmysłowy teatr online

Recenzja spektakli: „Czerwone i czarne”, chor. Elwira Piorun, wyk. Amanda Nabiałczyk; „Uncommodum” Stefano Silvino i Michał Adam Góral; „2 brown to be Polish”, chor. Magdalena Wójcik i Ewelina Sobieraj, wyk. Magdalena Wójcik (Wieczór Małych Form, Centrum Teatru i Tańca w Warszawie)

Zmysłowy teatr online

Od komfortu do niewygody

Recenzja spektakli: „Pure” Eva Klimackova i Leandro Villavicencio; „Papierowa miłość” Zuzanna Ziółek i Jan Dusza; „Uncommodum” Stefano Silvino i Michał Adam Góral („Centralna Scena Tańca”, Mazowiecki Instytut Kultury)

Od komfortu do niewygody

Yes

Recenzja spektaklu: „Monstera” Marta Ziółek (19. Międzynarodowy Festiwal Sztuki Tańca i Performansu Ciało/Umysł)

Yes
Scroll Up