Reportażowo-recenzyjna relacja z dwóch spektakli: (L)Śniąca - Sylwia Hanff i bli(s)kość - Anna Chudzik-Pawlik, pokazy w ramach: Stare Mokoszowe, czyli Święto Matki Ziemi nad Świdrem, pokaz: brzegi Świdra, 17.08.2024
All Stories
Sandra Wilk, Strona Tańca, podsumowanie 20. Międzynarodowego Festiwalu Tańca Zawirowania 2024
Warszawski rynek tańca w 2023 r. w analizie jednostkowej i porównawczej, z elementami oceny oferty artystycznej. Opracowanie stworzone na zlecenie Fundacji Scena Współczesna.
Na zlecenie Fundacji Scena Współczesna publikujemy raport "Centrum Teatru i Tańca w Warszawie – podsumowanie działalności w 2023 r. (obszar tańca)".
Warszawski Konkurs Choreograficzny 2023 – podsumowanie.
Warszawskie pokazy w Sieci Scen Prezentacyjnych w 2023 r. – podsumowanie.
Podróż w nieznane. 19. Międzynarodowy Festiwal Tańca Zawirowania 2023 (edycja letnia) – podsumowanie
19. Międzynarodowy Festiwal Tańca Zawirowania 2023 (edycja letnia) – podsumowanie.
Na Stronie Tańca publikujemy rozszerzoną wersję tekstu "No-dance land" Joanny Szymajdy, który wzbudził kolejne dyskusje związane z koncepcją powstania Centrum Choreograficznego w Warszawie, o jakie środowisko tańca bezskutecznie zabiega od kilku dekad...
Cykl artykułów poświęcony koncepcji przyszłego Centrum Choreograficznego w Warszawie.
Cykl artykułów poświęcony koncepcji przyszłego Centrum Choreograficznego w Warszawie.
Cykl artykułów poświęcony koncepcji przyszłego Centrum Choreograficznego w Warszawie.
Czy publiczne pokazy nieskończonych jeszcze prac nad choreografiami tańca przynoszą powinno się organizować? To zależy od spektaklu. Ale plusy przeważają...
Na zlecenie Fundacji Scena Współczesna publikujemy raport "Centrum Teatru i Tańca w Warszawie – podsumowanie działalności w 2022 r. (obszar tańca)"
Warszawski rynek tańca w 2022 r. w analizie jednostkowej i porównawczej, z elementami oceny oferty artystycznej. Opracowanie stworzone na zlecenie Fundacji Scena Współczesna.
Taniec współczesny, nowoczesny, towarzyski, klasyczny (balet), performance to dziedziny, które nigdy nie leżały w centrum zainteresowań polskich filmowców. Do dziś taniec jest tylko ozdobą w filmach, traktowany jest raczej jak element tła, specyficznego kolorytu, niż główny temat. Ale...
Warszawskie festiwale tańca w 2022 r. w analizie porównawczej, z elementami oceny oferty artystycznej, czyli zbiorcze spojrzenie na rynek. Opracowanie stworzone na zlecenie Fundacji Scena Współczesna.
Choreografię tańca, choreografię tłumu, mowę ciała służącą propagandzie można zanotować w reżimach z całego świata, składa się na nią nie tylko oprawa artystyczna rozmaitych wydarzeń, ale i monumentalne obrazy w filmach, przemyślane ruchy żołnierzy na defiladach czy przemarszach, określone gesty, pozycje ciała ludzi władzy, wykorzystywane do polityki dyskryminacyjnej, ksenofobicznej, wojennej.
„Przestrzenie Sztuki” to ciekawy format finansowania, ale też i realizacji wydarzeń związanych z teatrem i tańcem w Polsce. Kiedy Narodowy Instytut Muzyki i Tańca oraz Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego pod auspicjami Ministerstwa Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu zainaugurowały program pilotażowy (w lipcu 2020 r.) jeszcze tego widać nie było, ale dziś, gdy po próbnym okresie i podsumowaniu jego wymiernych efektów można mówić o nadziei na stały rozwój niezależnego tańca i teatru.
Protesty i teorie. Podsumowanie spektakli zagranicznych Ciało/Umysł 2022 – 21. Międzynarodowego Festiwalu Sztuki Tańca i Performansu, organizator: Fundacja Ciało/Umysł (12.10-15.10.2022, Teatr Studio)
Ciepłe miesiące sprzyjają prezentacjom na świeżym powietrzu. Ale w ostatnim czasie w zasadzie nie ma tanecznych pokazów plenerowych, za to można zauważyć tendencję do realizacji performance site-specific.