All Stories
Podsumowanie I Oddolnego Kongresu Tańca "przeciwko przemocy". Zebranie obserwacji i rekomendacji w podsumowaniu OKT: Hanna Raszewska-Kursa (Teatr Powszechny, Warszawa, 07.11-08.11.2021)
Relacja. 24 marca 2022 roku na pl. Defilad w Warszawie odbyła się demonstracja "Warszawska kultura przeciwko wojnie", na której odczytano antywojenne polskie orędzie na Międzynarodowy Dzień Teatru.
O wojnie, którą Rosjanie prowadzą w Ukrainie, i o pomocy udzielanej w Polsce ukraińskim uchodźcom ukazało się tysiące artykułów. Ale jakie związki ma taniec z tą wojną? Sprawdźmy.
Analiza konkursu dotacyjnego „Kulturalna oferta Warszawy”, czyli którzy organizatorzy dostali granty na realizację projektów tanecznych i czy miasto dostatecznie silnie wspiera kulturę w okresie pandemicznym?
- Video Caption: Best London Corporate
- Video Duration: 01 : 35
O odbywającej się na całym świecie tanecznej akcji One Billion Rising/Nazywam się Miliard, którego polska edycja domaga się w 2022 roku zmiany definicji zgwałcenia w polskim prawie. Seks bez zgody to gwałt.
Polemika z artykułem Hanny Raszewskiej-Kursy pt. „Nie jesteś sam/a. Taniec na drodze do antyprzemocowej solidarności”, który ukazał się na łamach serwisu kwartalnika teatralnego „Nietak!t".
Na zlecenie Fundacji Scena Współczesna publikujemy raport "Centrum Teatru i Tańca w Warszawie - podsumowanie działalności w 2021 r. (obszar tańca)".
Relacja podsumowująca 2. edycję projektu Centralna Scena Tańca, organizowaną przez Fundację Artystyczną PERFORM we współpracy z Mazowieckim Instytutem Kultury w Warszawie (01.01.2021-31.01.2021).
Elżbieta Bisch, Strona Tańca. Relacja podsumowująca Warszawski Konkurs Choreograficzny (Centrum Teatru i Tańca w Warszawie, wieczór konkursowy: 29.11.2021, wieczór laureatów: 30.11.2021)
Sandra Wilk, Strona Tańca. Recenzja podsumowująca spektakle letniej edycji 17. Międzynarodowego Festiwal Tańca Zawirowania 2021 (Centrum Teatru i Tańca w Warszawie, 08.07-01.08.2021)
Czy niezależni artyści mogą wyrwać się z systemu dotacyjnego preferującego głównie uznanych twórców? Mogą. Wystarczy wykorzystać pomysł na mechanizm finansowania produkcji, który opracowała branża filmowa. Polemika z artykułami Ani Nowak (TaniecPOLSKA) i Łukasza Wójcickiego (Dwutygodnik).
Z Sylwią Hanff, tancerką butoh i kuratorką Butohpolis – Międzynarodowego Festiwalu Sztuki Butoh rozmawia Sandra Wilk
Analiza. Przyglądamy się warszawskim projektom tanecznym i teatralnym z okresu pandemii odnoszącym się do historycznych dzieł, sched artystycznych czy życia postaci, które wywarły istotny wpływ na rozwój sztuki.
Podsumowanie cyklu „Kreacje 13” Polski Balet Narodowy, warsztat choreograficzny, organizator: Teatr Wielki – Opera Narodowa, pokaz online na VOD Teatru Wielkiego oraz w ramach „YouTube – Dni kultury” realizowanych z okazji Międzynarodowego Dnia Teatru
Sandra Wilk. Strona Tańca. Analiza dotycząca nowych warszawskich spektakli performatywnych i tanecznych dla młodzieży z okresu roku pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 (marzec 2020 - marzec 2021).
Sandra Wilk, Strona Tańca. Polemika do artykułu „Choreografia patrzenia, czyli o strategiach fotografa tańca” Marty Ankiersztejn, który ukazał się na łamach portalu TaniecPolska.pl (12.03.2021).
Sandra Wilk, Strona Tańca. Podsumowanie projektu Brygada Tańca 2020 (organizacja: Centrum Teatru i Tańca w Warszawie we współpracy ze Stroną Tańca)
Podróżowanie po zamkniętym świecie Wszystkie wydarzenia artystyczne, które udało się zorganizować w 2020 roku przejdą do historii, bo na ich kształt i formę silnie wpłynęła pandemia koronawirusa SARS-CoV-2. Wśród nich jest także 16. Międzynarodowy Festiwal Tańca Zawirowania (3.10–12.12), który miał najtrudniejsze warunki i utrzymał przy nich naprawdę fantastyczny poziom artystyczny. Wiodący temat programu dotyczący podróży wybrzmiał w czasie lockdownu szczególnie mocno. Organizatorowi udało się pokazać aż dziewięć zagranicznych spektakli, w tym te z dalekiej Australii czy Nowej Zelandii, a widzowie zostali zaproszeni do poznawania rozmaitych kultur, koncepcji filozoficznych, fizycznych, społecznych czy nawet religijnych.
Efekty zainicjowanego przez Centrum Teatru i Tańca w Warszawie programu „StartUp – Scena dla Młodych” warte są uwagi nie tylko w bieżących podsumowaniach wydarzeń. Bowiem dwie premiery, które w ramach tej inicjatywy powstały są jednymi z ciekawszych koncepcyjnie spektakli, jakie mogliśmy obejrzeć na warszawskim rynku tańca w sezonie 2020.