Recenzje

Napompowani pozytywną energią

Recenzja spektaklu: La grande phrase - Didier Theron Dance Company (Dider Theron Compagnie), choreografia: Dider Theron, wykonanie: Constant-Julien Dourville, Thomas Esnoult-Martinelli, David Bernardo (18. Międzynarodowy Festiwal Tańca Zawirowania, Pasaż Wiecha, Warszawa, 25.06.2022) 

Napompowani pozytywną energią

Taniec (krnąbrnych) robotów

Recenzja spektaklu: And Who Is Useless Now?, reżyseria: Ondřej Holba, wykonawca i współautor: Florent Golfier, reżyser oświetlenia: Martin Hamou (18. Międzynarodowy Festiwal Tańca Zawirowania, pokaz: Centrum Teatru i Tańca w Warszawie, 24.06.2022) 

Taniec (krnąbrnych) robotów

Ból Ukrainy

Recenzja spektaklu: Nowa rzeczywistość - Akademia Tańca Zawirowania (grupa projektowa), choreografia: Angelina Zabelina i Alyona Omelina (Centrum Teatru i Tańca w Warszawie, premiera: 19.06.2022)

Nowa rzeczywistość

Samotność w tłumie

Recenzja spektaklu: Alone | One A.I. - B’cause Dance Company, choreografia: Bartek Woszczyński, wykonanie: Agata Dulęba, Mateusz Krzysiak, Vita Vaskiv, Angele Isabelle Villanueva, Martyna Warzocha (premiera: 08.06.2022, Teatr Studio) 

Człowiek i jego człowieczeństwo

Recenzja spektaklu: GEMINI tryptyk - Teatr Rozbark, choreografia: Anna Piotrowska, wykonanie: Kamil Bończyk, Joanna Brodniak, Anna Piotrowska, Alexey Torgunakov, Katarzyna Zioło (Centrum Sztuki Współczesnej – Zamek Ujazdowski (Laboratorium), 30.05.2022) 

Człowiek i jego człowieczeństwo

W drodze do celu  

Recenzja: Chopin University Dance Company – z koncertu studentów II roku Choreografii i Teorii Tańca na Uniwersytecie Muzycznym im. Fryderyka Chopina (Centrum Teatru i Tańca w Warszawie, 29.05.2022) 

W drodze do celu  

Niepewność czasów

Recenzja spektaklu: Przesycone mgłą - Teatr Tańca Zawirowania, choreografia: Elwira Piorun, wykonanie: Małgorzata Nowak, Amanda Nabiałczyk, Krzysztof Łuczak, Maria Szczerbiak, Bartłomiej Kamiński (Centrum Teatru i Tańca w Warszawie, premiera: 14.05.2022) 

Niepewność czasów

Ciało surrealistyczne

Recenzja spektaklu: manRay. Barbarzyńca - Sopocki Teatr Tańca, koncept (inspirowany twórczością Man Ray’a): Jacek Krawczyk, performance: Joanna Czajkowska, Aleksandra Foltman, Asia Nadrowska, Jacek Krawczyk (Polska Sieć Tańca, Centrum Teatru i Tańca w Warszawie, 13.05.2022) 

Ciało surrealistyczne

Drobiazg, czyli temat  

Recenzja spektaklu: Partytury codzienności - Ilona Trybuła, choreografia: Ilona Trybuła, wykonanie: Aleksandra Bożek-Muszyńska, Agata Jędrzejczak, Paweł Grala, Oscar Mafa (Centrum Teatru i Tańca w Warszawie, 29.04.2022) 

Drobiazg, czyli temat  

Miłość przez lata

Recenzja spektaklu: Goździk w pustej muszli - Aleksandra Bożek-Muszyńska i Piotr Skalski, choreografia i wykonanie: Aleksandra Bożek-Muszyńska i Piotr Skalski (Centrum Teatru i Tańca w Warszawie, 23.04.2022)

Miłość przez lata

Wyzwolenie przychodzi powoli

Recenzja spektaklu: Where lost things go - Aleksandra Krajewska, choreografia: Aleksandra Krajewska, tańczą: Patrycja Grzywińska, Agata Pankowska, Dominika Stróżewska (Centrum Teatru i Tańca w Warszawie, premiera: 01.04.2022) 

Wyzwolenie przychodzi powoli

Ile masz lajków?

Recenzja musicalu: Kongo - Teatr Capitol, reżyseria: Hanna Piaseczna, scenariusz: Paweł Kadłub Stankiewicz i Hanna Piaseczna, muzyka i teksty piosenek: Paweł Kadłub Stankiewicz (Teatr Capitol, premiera: 01.03.2022) 

Ile masz lajków?

Feminizm w procesie

Recenzja spektaklu: Larva - Marta Ziółek, koncepcja, choreografia i wykonanie: Marta Ziółek, dramaturgia:  Teresa Fazan, film: Adam Zduńczyk, maski: Mateusz Bidziński, muzyka: Wojciech Blecharz we współpracy z Natanem Kryszkiem (SZKOŁA, 24.02.2022) 

Feminizm w procesie

Kosmos ukryty w nas samych

Recenzja spektaklu: Opowiedz nam o przyszłości - Teatr Tańca Zawirowania, choreografia: Elwira Piorun, scenariusz: Włodzimierz Kaczkowski, taniec i kreacja: Michał Adam Góral, Anna Banasik (Centrum Teatru i Tańca w Warszawie, 19.12.2021) 

Opowiedz nam o przyszłości - Teatr Tańca Zawirowania, foto: WILK

Od mainstreamu do pasji

Recenzja spektakli: Intercepted/Przechwycone - Kielecki Teatr Tańca, choreografia: Wojciech Mochniej oraz Carme(n)love - Kielecki Teatr Tańca, choreografia: Małgorzata Ziółkowska (Centrum Sztuki Współczesnej – Zamek Ujazdowski, 12.12.2021) 

Carme(n)love - Kielecki Teatr Tańca, foto: WILK

W trybie formalnym

Recenzja spektaklu: If/Then - Lubelski Teatr Tańca, choreografia: Joseph W. Alter we współpracy z tancerzami: Ryszard Kalinowski, Mikołaj Karczewski, Daniela Komędera-Miśkiewicz, Beata Mysiak, Anna Żak, w procesie tworzenia wziął udział Wojciech Kaproń (Centrum Sztuki Współczesnej - Zamek Ujazdowski, 10.12.2021) 

W trybie formalnym

Wybuch, który zmienia

Recenzja spektaklu: Manhattan - Daniela Komędera-Miśkiewicz, Dominika Wiak, koncepcja, choreografia i wykonanie: Daniela Komędera-Miśkiewicz, Dominika Wiak, muzycy (na żywo): Aleksander Wnuk, Michał Lazar, gość specjalny: Fryderyk Liber (Centrum Sztuki Współczesnej – Zamek Ujazdowski, 09.12.2021) 

Manhattan - Daniela Komędera-Miśkiewicz i Dominika Wiak, foto: WILK

Uwięzieni w świecie

Recenzja Centralnej Sceny Tańca, edycja II - Moja natura.  Szklane menażerie – tryptyk video tańca („Las”, „Pustynia”, „Miasto”), reżyseria: Michał Ratajski oraz Inner self, koncepcja i choreografia: Magdalena Brzozowska (Mazowiecki Instytut Kultury, 25.11.2021) 

Inner self - Magdalena Brzozowska, foto: WILK

Przestrzenie organiczne    

Recenzja spektaklu: Przestrzenie_KOBRO - Stowarzyszenie Sztuka Nowa, koncepcja i reżyseria: Dawid Żakowski, choreografia: Kat Rampackova, Martin Talaga, Agnieszka Kryst, Jana Ryslava (premiera: 18.11.2021, SZKOŁA) 

Przestrzenie Kobro - Stowarzyszenie Sztuka Nowa, foto: WILK

Punkty styczne

Recenzja spektaklu: TAB’ Nowy początek - Sopocki Teatr Tańca, koncept, reżyseria, choreografia: Joanna M. Czajkowska, wykonanie: Joanna M. Czajkowska, Filip Wójcik, Róża Kołoda, Jacenty Krawczyk, Wiktoria Elgas (Polska Sieć Tańca, pokaz: Centrum Teatru i Tańca w Warszawie, 13.11.2021) 

TAB Nowy początek - Sopocki Teatr Tańca, foto: WILK

Światło i ruch

Recenzja spektaklu de light - H.art Company, koncept, choreografia, wykonanie: Artur Grabarczyk, współpraca choreograficzna, wykonanie: Katarzyna Ustowska, Róża Kołoda, Kamil Wawrzuta (Centrum Teatru i Tańca w Warszawie, 30.10.2021) 

Światło i ruch

Wyrwani z szumu

Recenzja spektaklu: Floating - Vittoria Franchina & Giovanni Leone, reżyseria i choreografia: Vittoria Franchina, Giovanni Leone (17. Międzynarodowy Festiwal Tańca Zawirowania, Centrum Teatru i Tańca w Warszawie, 27.10.2021)  

Wyrwani z szumu

Historie z listów

Recenzja spektaklu: To be heard - B’cause Dance Company, choreografia: Bartek Woszczyński, wykonanie: Bartek Woszczyński, Dominika Stróżewska (17. Międzynarodowy Festiwal Tańca Zawirowania 2021, Centrum Teatru i Tańca w Warszawie, 27.10.2021) 

Historie z listów

Duety ze zdjęć

Recenzja spektaklu: Zatrzymane - Akademia Tańca Zawirowania, choreografia: Karolina Kroczak, tańczą: Izabela Prokopek, Kalina Duwadzińska, Małgorzata Skibińska, Kinga Gintowt, Ezgi Bieńkowski, Klara Szela, Krzysztof Łuczak, Piotr Jeznach (Akademia Tańca Zawirowania, premiera: 23.10.2021)

Duety ze zdjęć

Atomowe dziewczyny

Recenzja spektaklu: Manhattan - Daniela Komędera-Miśkiewicz, Dominika Wiak, koncepcja, choreografia i wykonanie: Daniela Komędera-Miśkiewicz, Dominika Wiak, muzycy: Aleksander Wnuk, Michał Lazar, gość specjalny: Fryderyk Liber, wideo: Natan Berkowicz (20. Międzynarodowy Festiwal Sztuki Tańca i Performansu Ciało/Umysł, Szkoła (Komuna/Warszawa), 12.10.2021)

Atomowe dziewczyny

Królestwo roślin niechcianych

Recenzja spektaklu: Złe ziele - Magda Jędra, koncepcja: Magda Jędra, Anka Herbut, choreografia: Magda Jędra, tekst i dramaturgia: Anka Herbut, muzyka: Justyna Stasiowska, kostium i przestrzeń: Marta Szypulska (20. Międzynarodowy Festiwal Sztuki Tańca i Performansu Ciało/Umysł, Centrum Sztuki Współczesnej – Zamek Ujazdowski, 08.10.2021, premiera)

Królestwo roślin niechcianych

Ostatni w życiu stół

Recenzja spektaklu: Humani corporis fabrica – słuchowisko choreograficzne, choreografia: Jacek Przybyłowicz, taniec: Ryszard Kalinowski, Grzegorz Pańtak, głos: Andrzej Chyra, tekst i wsparcie dramaturgiczne: Joanna Szymajda, muzyka: Adam Walicki (20. Międzynarodowy Festiwal Sztuki Tańca i Performansu, STUDIO teatrgaleria, 02.10.2021)

Humani corporis fabrica - Jacek Przybyłowicz, foto: WILK

Eurytmia na nowo

Recenzja spektaklu: Le jeu de massacre – Ramona Nagabczyńska i Barbara Kinga Majewska, choreografia: Ramona Nagabczyńska, muzyka: Barbara Kinga Majewska, koncepcja i wykonanie: Ramona Nagabczyńska, Barbara Kinga Majewska, organizator: STUDIO teatrgaleria we współpracy z Goethe Institut (Pałac Kultury i Nauki, sala Skłodowskiej, 02.10.2021)

Eurytmia na nowo

Liczy się całe życie

Sandra Wilk, Strona Tańca. Recenzja spektaklu: Policzalni - Bytomski Teatr Tańca i Ruchu Rozbark i Teatr Tańca Zawirowania, choreografia i reżyseria: Anna Piotrowska, wykonanie: Joanna Brodniak, Kamil Bończyk, Stanisław Bulder, Ewa Noras, Alexey Torgunakov, Katarzyna Zioło (Centrum Teatru i Tańca w Warszawie, warszawska premiera: 30.09.2021)

Policzalni, Teatr Rozbark i Teatr Tańca Zawirowania, foto: WILK

Policzeni, odczłowieczeni

Elżbieta Bisch, Strona Tańca. Recenzja spektaklu: Policzalni - Bytomski Teatr Tańca i Ruchu Rozbark i Teatr Tańca Zawirowania, choreografia i reżyseria: Anna Piotrowska, wykonanie: Joanna Brodniak, Kamil Bończyk, Stanisław Bulder, Ewa Noras, Alexey Torgunakov, Katarzyna Zioło (Centrum Teatru i Tańca w Warszawie, warszawska premiera: 30.09.2021)

Policzeni, odczłowieczeni

Życie ze wstydem

„Blush” Michał Adam Góral, pomysł i choreografia: Michał Adam Góral, współpraca dramaturgiczna: Emilia Szufler, wykonanie: Anna Banasik, Wojciech Dolatowski, Michał Adam Góral, Karolina Graca (25. Międzynarodowy Festiwal Sztuk Performatywnych Rozdroże 2021, Centrum Sztuki Współczesnej – Zamek Ujazdowski, prapremiera: 28.09.2021)

Blush - Michał Adam Góral, foto: WILK

Queer w drodze

Sandra Wilk, Strona Tańca. Recenzja spektaklu: Panta Rhei - Agata Grabowska, Katarzyna Szugajew, koncepcja: Agata Grabowska, wykonanie: Agata Grabowska, Katarzyna Szugajew (Centrum Teatru i Tańca w Warszawie, premiera: 26.09.2021)

Panta rhei - Agata Grabowska i Katarzyna Szugajew, foto: WILK

Co płynie z kartki?

Elżbieta Bisch, Strona Tańca. Recenzja spektaklu: Panta Rhei - Agata Grabowska, Katarzyna Szugajew, koncepcja: Agata Grabowska, wykonanie: Agata Grabowska, Katarzyna Szugajew (Centrum Teatru i Tańca w Warszawie, premiera: 26.09.2021)

Co płynie z kartki?

Spotkanie intymne

Relacja z wieczoru: Portrety choreograficzne, gość: Paulina Święcańska, artyści zaproszeni na wieczór: Hanna Jurczak, Joanna Sierdzan-Wenecka, Michał Adam Góral, Marek Klajda, Krzysztof Sztyliński oraz młodzież z Teatru Rękawiczka w Garwolinie (Mazowiecki Instytut Kultury, 23.09.2021)

Portrety choreograficzne (Paulina Święcańska), foto: WILK

Wielkie dzieło upchnięte w czarnym pudełku

Recenzja spektaklu: Vacuum - Compagnie Philippe Saire (Szwajcaria), pomysł i choreografia: Philippe Saire, współtwórcy choreografii: Philippe Chasson, Pep Garrigues, tancerze: Gyulla Cseperes i Lazare Huet (25. Międzynarodowy Festiwal Sztuk Performatywnych Rozdroże 2021, Centrum Sztuki Współczesnej – Zamek Ujazdowski, 21.09.2021)

Wielkie dzieło upchnięte w czarnym pudełku

Misja niemożliwa

Sandra Wilk, Strona Tańca. Recenzja spektaklu: Polonautki, czyli Pierwsza Polska Kobieca Misja Kosmiczna, choreografia i dramaturgia: Aleksandra Kostrzewa, choreografia i wykonanie: Olga Briks i Ewa Noras, premiera: 11.09.2021 (Centrum Teatru i Tańca w Warszawie, 11.09.2021)

Polonautki, foto: WILK

Polonautki w polskim ładzie

Elżbieta Bisch, Strona Tańca. Recenzja spektaklu: Polonautki, czyli Pierwsza Polska Kobieca Misja Kosmiczna, choreografia i dramaturgia: Aleksandra Kostrzewa, choreografia i wykonanie: Olga Briks i Ewa Noras, premiera: 11.09.2021 (Centrum Teatru i Tańca w Warszawie, 11.09.2021)

Polonautki w polskim ładzie

Miłość zwycięża wszystko

Sandra Wilk, recenzja spektaklu: Real Love - Teatr Tańca Zawirowania, choreografia: Daniel Abreu, tańczą: Ilona Gumowska, Karolina Kroczak (za Elwirę Piorun), Izabela Prokopek (Centrum Teatru i Tańca w Warszawie, 04.08.2021)

Miłość zwycięża wszystko

Symbolika kontra ruch

Elzbieta Bisch, recenzja spektaklu: Real Love - Teatr Tańca Zawirowania, choreografia: Daniel Abreu, tańczą: Ilona Gumowska, Karolina Kroczak (za Elwirę Piorun), Izabela Prokopek (Centrum Teatru i Tańca w Warszawie, 04.08.2021)

Symbolika kontra ruch

Kulturowa rewolucja w pigułce

Recenzja spektaklu: Części ciała - Ramona Nagabczyńska, choreografia i wykonanie: Ramona Nagabczyńska, współpraca dramaturgiczna: Mateusz Szymanówka i Agata Siniarska (Centrum Teatru i Tańca w Warszawie, 01.08.2021)

Części ciała - Ramona Nagabczyńska, foto: WILK

Romans po męsku

Recenzja spektaklu: Bromance - Michał Przybyła i Dominik Więcek, reżyseria, choreografia i wykonanie: Michał Przybyła i Dominik Więcek, opieka dramaturgiczna: Anna Królica (Centrum Teatru i Tańca w Warszawie, 24.07.2021)

"Bromance" Michał Przybyła i Dominik Więcek, foto: WILK

Pomiędzy falami pandemii

Recenzja spektaklu: Partytury codzienności - Ilona Trybuła, koncepcja i choreografia: Ilona Trybuła, choreografia na żywo, wykonanie: Aleksandra Bożek-Muszyńska, Agata Jędrzejczak, Paweł Grala, Oscar Mafa (Centrum Teatru i Tańca w Warszawie, 23.07.2021)

Partytury codzienności, Ilona Trybuła, foto: wILK

Krzyki, piszczenie i kwilenie

Recenzja spektaklu: Lagma - Dana Chmielewska, Alicja Czyczel, Marta Szypulska, Aleksandra Gryka (sound design), projekt rezydencyjny "Start Up - Scena dla młodych" (Centrum Teatru i Tańca w Warszawie, 18.07.2021)

Lagma, foto: WILK

Kult młodości

Recenzja spektaklu: Tanzanweisungen (it won't be like this forever) - Moritz Ostruschnjak (Niemcy), choreografia: Moritz Ostruschnjak, taniec: Daniel Conant (Centrum Teatru i Tańca w Warszawie, 10.07.2021)

Kult młodości

Bezpieczne schronienie

Recenzja spektakli: Body Monologue - choreografia Anastasia Valsamaki, wykonanie Gavriela Antonopoulou (Grecja) i Lullaby for the Restless - Aleksandra Krajewska (Centrum Teatru i Tańca w Warszawie, 09.07.2021)

Bezpieczne schronienie

Ludzie osamotnieni

Recenzja projektu: Centralna Scena Tańca, edycja 2: Izolacja; spektakle: La la la la la - Magdalena Widłak; untold manifesto - Joanna Brodniak; Nic dwa razy - Katarzyna Zakrzewska i Agata Urbaniak; Device - Marcin Motyl; Nie przepraszaj - Claire Saintard i Marek Klajda (MIK, 24.06.2021)

"Nie przepraszaj" Claire Saintard i Marek Klajda, foto: WILK

Taneczne kadrowanie

Recenzja spektaklu: Fotografie ze Śródmieścia, Akademiia Tańca Zawirowania, chor. Elwira Piorun, wyk. Amanda Nabiałczyk, Ewelina Chaberska, Krzysztof Łuczak, Małgorzata Nowak, Marine Hovhannisyan, Julia Sadowska, Marzena Cabajewska, Zofia Opławska (Akademia Tańca Zawirowania, premiera: 03.06.2021)

"Fotografie ze Śródmieścia" Akademia Tańca Zawirowania, foto: WILK

Cyfrowe śmietnisko

Recenzja spektaklu "KolażXX" Łukasz Wójcicki, choreografia i wykonanie: Łukasz Wójcicki, wizualizacje i dźwięk: Adrien Cognac (Centrum Teatru i Tańca w Warszawie, premiera online: 02.05.2021)

Cyfrowe śmietnisko

Tropik w pigułce

Recenzja spektaklu „Afrykańskie Baśnie” Akademia Tańca Zawirowania, reżyseria i choreografia: Marta Kosieradzka (Centrum Teatru i Tańca w Warszawie, premiera online: 01.05.2021)

Tropik w pigułce

Tęczowy dom

Recenzja spektaklu „Dance Mom” Wojciech Grudziński, choreografia: Wojciech Grudziński, taniec: Ewa Dziarnowska, Ewa Grudzińska, Wojciech Grudziński, Michał Sławecki (Nowy Teatr, premiera online: 24.04.2021)

Tęczowy dom

S-O-S. Głupi pies

Recenzja spektaklu "Tisza be-Aw" Teatr 21, koncepcja: Jakub Drzewiecki, Agata Skwarczyńska, Justyna Sobczyk, ruch: Justyna Wielgus, premiera: 13.07.2015, pokaz online: 26-28.03.2021 (YouTube - Dni kultury)

S-O-S. Głupi pies
Scroll Up